برای کسانی که میخوان تازه طراحی مانگا رو شروع کنن!

پنجشنبه 1397/09/1
10:58
نائومی:ادامه
برای کسانی که تازه میخوان طراحی رو شروع کنند:
.
.
.
.
.
⁉️چه چیز هایی برای طراحی نیاز دارم؟ (جز مداد و کاغذ XD)

 برای طراحی فقط به 
1⃣یک دست آزاد ...
 2⃣ احساسات و ذهن خلاق...
 3⃣و چند تا اصول خیلی اولیه ی طراحی نیاز دارید!

⁉️دست آزاد یعنی چی الان؟ 

منظورم از دست آزاد دستیه که خطوط رو صحیح و نرم میکشه و رام شده ی ذهنتونه! 

⁉️چطوری دستم رو آزاد کنم؟
از جوابی که میدم شاید زیاد خوشتون نیاد... اما تمرین خیلیییی زیاد! : |
  ۳ تا تمرین پیشنهاد میدم:
1⃣.تمرین خط
خطوط صاف... و منحنی رو تمرین کنید. میتونید از گوگل چند نوع تمرین خط سرچ کنید یا اینکه از خودتون در بیارید...اما اینکه خطوط صاف... یک ضرب... سریع... و با ضخامت مشخص در بیان مهمه...
2⃣.کشیدن از رو مدل (مدل های خوب)
با انجام این کار به صورت مداوم دست و چشمتون به خطوط عادت میکنه و میبینید خیلی بهتر میتونید چیزی که تو ذهنتونه یا مدلی که جلوتونه رو بکشید.
3⃣. کشیدن ذهنی (که هدف اصلی هر مانگاکایی باید باشه)
اگر تازه شروع کردید... پیشنهاد میدم بعد کشیدن از رو مدل این رو امتحان کنید. سعی کنید بدون نگاه کردن به مدل هایی که قبلا کشیدید... دوباره بکشیدشون.. نتیجه رو مقایسه کنید و تصحیح کنید کارتون رو...

نکته:  لطفا به خاطر داشته باشید که آزاد کردن دست و ذهنتون چیزی نیست که یک شبه به دست بیاد!
⁉️احساسات و ذهن خلاق به چه کارمون میاد؟ : |

هدف اصلی از طراحی بیان  احساسات یا چیزی که تو ذهنمونه هست... 
اینکه بدون فکر خط خطی کنید کار خیلی بدی نیست... 
اما سعی کنید همیشه با هدف طراحی کنید. طرحی که میخواهید بکشید رو یک بار تو ذهنتون کامل مجسم کنید... و یک بار دیگه روی کاغذ... 
خط ها رو بی تصور نکشید... برای تصور راحت تر حتما از خطوط راهنما استفاده کنید!
اون وقته که کارتون ارزش خواهد داشت.
برای اینکه بهتر تصور کنید... نیاز دارید مدل های خیلی زیادی رو دیده باشید و از روشون تمرین کرده باشید...
زیاد "دیدن" برای طراحا خیلی مهمه! حتما با دقت ببینید.

⁉️چند تا اصول اولیه ی طراحی که حتما باید بدونیم؟
اصول و نکته ی طراحی خیلی داریم... کلی کتاب میشه راجع بهشون خوند... 
من باور دارم با فقط تجربه و طراحی زیاد میشه این اصول را یاد گرفت و طراحی خوب کشید.
گر چه چند تا از این اصول هستن که اگر یاد گرفته نشن... زمان خیلیییی زیادی تلف میشه تا هنرمند بتونه از طریق تجربه یادشون بگیره. : |
این اصل ها این ها هستن:
1⃣. پرسپکتیو
اصل خیلی خیلی مهم و ساده.  
2⃣. ساختار چیزی که میکشید. 
که معمولا یا آناتومی هست... یا منظره.. یا حیوانات یا اشیا و... 
برای طراحی  ... مخصوصا اگر ذهنی میکشید... لازمه ساختار چیزی که طراحی میکنید رو بدونید.  در این زمینه... مهم ترین چیز نسبت ها هست و در نظر گرفتن شکل های پیچیده به صورت چند شکل ساده!
3⃣.از کل به جز کشیدن
از استادم شنیده بودم این مهم ترین تکنیک طراحیه... اینکه اول کلیات رو بکشیم تا نسبت ها و کلیت کار درست باشه. بعد جزعیات رو اضافه کنیم.

4⃣.تبدیل کردن شکل های پیچیده به اشکال هندسی ساده 
یعنی اینکه مثلا سر رو به نزدیک ترین شکل هندسی که دایره هست تبدیل کنیم... و کلیات کار رو اول با شکل های هندسی در بیاریم!

5⃣.دینامیک و تعادل
 
هر چیزی که میکشید... باید تعادل و دینامیک از هر نظر داشته باشه... چه شکل خودش... چه در ارتباطش با بقیه ی چیز ها...
خط های دینامیک رو با منحنی های شبیه C و S میتونید در بیارید...
حتما در این مورد بیشتر بخونید... چون شدیدا کمک میکنه کارتون حرفه ای بشه! ^_^


⁉️خب با وجود این حرفا... حالا از کجا شروع کنم؟
به نظرم اول ۵ اصلی که گفتم رو از منابع معتبر مطالعه کنید... بعد شروع کنید به دیدن و طراحی مدل های خیلی زیاد!^^ 

این راهنمای ساده تجربه ی شخصی من برای کسانی بود که تازه میخوان شروع  به طراحی کنند. 
تلاش کردم همه چیز های مهم برای شروع کار رو به طور ساده توضیح بدم... کم و کاستی ای چیزی بود معذرت... چون خودم هنوز در حال حرکت تو این مسیر طولانی طراح شدنم...

امیدوارم بتونه مفید واقع بشه...
موفق باشید!
منبع:کلاس طراحی مانگا(واسه تلگرامه!)